در خودروهای گیربکس دستی کمتر مشکل گیرکردن دنده در حالت پارک اتفاق میفتد زیرا اکثرا خودروها را ابتدا در حالت خلاص و بعد با دستی خودرو نگه می دارند اما در گیربکس‌های اتوماتیک پیچیدگی‌های فنی زیادی وجود دارد و نیاز رعایت چند امر در هنگام ایست کامل هست و همین مسأله باعث می‌شود مالکین این خودرو‌ها نگرانی‌هایی در مورد آن‌ها داشته باشند. یکی از این نگرانی‌ها، گیر کردن دنده در وضعیت P است اما باید دانست این مسأله نگرانی چندان مهمی نیست چراکه این وضعیت به ندرت بروز می‌کند.


گیر کردن دنده در وضعیت P عمومیت ندارد اما امکان گیر کردن دنده اتوماتیک در وضعیت پارک در صورت بی‌احتیاطی راننده وجود دارد. در دنده پارک، در اصل یک مانع مکانیکی مانع از چرخیدن مجموعه دنده می‌شود اما این مانع را باید به عنوان یک عامل کمکی در کنار ترمزدستی در نظر گرفت. در صورتی که تنها از دنده پارک برای متوقف کردن خودرو به‌ویژه در مسیرهای شیب‌دار استفاده شود احتمال گیر کردن دنده وجود دارد چراکه با حرکت خودرو در زمان درگیر بودن در وضعیت پارک در گیربکس، فشار بر مجموعه زیاد شده و گیربکس نمی‌تواند به وضعیت خلاص باز گردد. مشابه این وضعیت را در خودروهای دنده دستی نیز می‌بینیم به این معنی که اگر در سراشیبی خودرو تنها با دنده متوقف باشد، خلاص کردن آن بدون کلاچ گرفتن ناممکن می‌شود.



آقای مهندس MR engineer دنده ,وضعیت ,پارک ,خودرو ,دستی ,مانع ,کردن دنده ,وجود دارد ,وضعیت پارک منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

نون آور اخبار ژنراتور و موتور برق افتتاح حساب بانکی دانلود کلیپ جدید مهدی جهان آرای مارال صنعت تریلر Timothyutky9 blogi